PRZYGOTOWANIE MIĘŚNI DNA MIEDNICY DO PORODU FIZJOLOGICZNEGO

Mięśnie dna miednicy są ważnym obszarem dla każdej kobiety, a w okresie ciąży szczególnie istotnym. Jak już dobrze wiesz odpowiednio silne napięcie mięśni Kegla gwarantuje kontynencje, prawidłowe ułożenie pęcherza, macicy, odbytnicy w miednicy mniejszej, a także udane współżycie oraz stabilizacje dolnego odcinka kręgosłupa.

Jednak w ostatnim trymestrze ciąży sytuacja wygląda nieco inaczej. Praca powinna być przekierowana na rozluźnianie tych mięśni, co nie oznacza z kolei, że należy wyłącznie ćwiczyć w tym kierunku, ale proporcje napięcia do rozluźnienia powinny ulec zmianie. Dlaczego? Ponieważ tylko mięśnie, które mają zdolność do rozluźniania się posiadają także umiejętność rozciągania się na całej swojej długości. Co w przypadku wydania dziecka na świat jest priorytetem.

Kolejnym istotnym aspektem jest kwestia oddechu, który należy odpowiednio połączyć z rozluźnieniem mięśni dna miednicy. Wszystkie te działania mają na celu zabezpieczenie krocza przed pęknięciem czy potrzebą wykonania episiotomi (nacięcia) podczas przechodzenia główki dziecka przez kanał rodny.

Odpowiednie przygotowanie gwarantuje nie tylko bezpieczny poród, ale także zmniejsza stres z nim związany a kobieta jest spokojniejsza i bardziej świadoma swojego ciała i tego czemu będzie ono poddawane.

Zamknij menu